Від правильності організації робочого місця в офісі залежить ефективність трудового процесу, комфорт співробітників і загальна атмосфера. Неграмотне зонування може привести до двох проблем. По-перше, обмеження комунікації між колегами здатне затримати оперативне прийняття робочих рішень. По-друге, надмірна відкритість і відмова від приватності негативно впливає на психоемоційний стан співробітників. Хтось буде нервувати, хтось – дратуватися, а хтось просто не зможе нормально сконцентруватися на виконанні своїх трудових обов’язків, часто буде відволікатися.
Загалом, при організації робочих зон необхідно відшукати ту «золоту середину», яка зіграє на руку всім. Важливо забезпечити можливість швидкої комунікації співробітників між собою, але при цьому дотримати приватність.
Як відокремити робочі зони в офісі
Наші дизайнери використовують різні варіанти організації офісного простору. Можна спробувати наступны методи зонування:
- Перегородки
Один з найпростіших, але дуже ефективних способів відокремити робочі місця. Сьогодні існує кілька типів таких рішень, що виготовляються з різних матеріалів. Так, найбільш затребуваними є алюмінієві, скляні, гіпсокартонні і виконані з металопластикового профілю ПВХ перегородки. Виготовляються вони на замовлення за попередніми вимірами. - Шафи
Це ще один широко доступний варіант зонування. Для дуже маленьких приміщень навряд чи підійде. Плюс такого рішення в тому, що шафи при необхідності можна переставляти з місця на місце. Також перевагою є те, що в шафах можна зберігати документації. Подібна функціональність ідеї «два в одному» часом в офісі незамінна. - Викатні шафи
Такий підхід підійде в якості зонування робочих місць на одному довгому столі. Як і в попередньому випадку, дозволять зберігати чимало документів, які ще й будуть перебувати під рукою. - Комбінація кольору
Перш за все, це інструмент візуального зонування. З його допомогою створюється відчуття відокремленості. Правильно підібрана гама буде надавати сприятливий вплив на емоційний стан співробітників і давати відчуття впевненості. - Стилістика
Відмінно підійде, якщо, наприклад, в одному великому офісному приміщенні розміщуються колеги з різних відділів. Ретельно продумавши стилістику, можна домогтися приголомшливого дизайнерського і функціонального ефекту.
При зонуванні робочого простору в офісі враховується ряд факторів, включаючи площу приміщення, висоту стель, кількість робочих місць і інші особливості.
Не забуваємо про зону відпочинку
Робота роботою, але необхідно подбати і про відпочинок співробітників. Окрема зона відпочинку може розташовуватися як в окремому, так і в тому ж приміщенні, де ведеться трудовий процес. Якщо мова йде мова про другий приміщенні, то необхідно відокремити це місце перегородками або високими шафами, встановити в ньому зручні м’які дивани або крісла з подовженими спинками. Якісний, нехай і нетривалий відпочинок в комфортній атмосфері – запорука більш ефективної праці і високої продуктивності.